filmeromanesti. O echipa care presteaza o munca benevola si a caror oameni isi au sediul in strainatate
 

Educatia Excelentei. Scoala de Iarna, Arad 2010

Creat 02/17/2010 11:47:44 | Ultima modificare 02/17/2010 11:48:24
"Thomas CSINTA, Profesor de Matematici Aplicate in Stiinte Ingineresti si Social-Economice, Vicepresedinte EDUGATE (Consortiul Roman pentru Educatia de Excelenta), Membru Fondator IRSCA Gifted Education



Anul acesta Scoala de iarna a Educatiei de Excelenta, Editia a III-a s-a desfasurat la Arad in perioada 31 ianuarie-3 februarie 2010. Tematica vizata, "CURRICULUM SI EXPERTIZA IN EDUCATIA EXCELENTEI" a fost abordata pe ateliere de creatie (Stiinte Umaniste si Scriere Creativa, Arta, Stiinte, programe de mentoring si consiliere pentru parinti) care au fost realizate pe subiecte de gandire critica, favorizand dezvoltarea atitudinii independente si a potentialului natural.



De ce expertiza si curriculum in educatia excelentei?

O scoala performanta are nevoie sa pregateasca si sa actualizeze periodic planuri personalizate pentru dezvoltarea programelor educationale, inclusiv dispozitii de obtinere pe baza experientelor prevazute in planurile lor.

Valoarea acestei experiente a profesorilor este sporita atunci cand elevii au parte de planuri individuale, in sesiuni de grup, pe termen scurt la care grupul cu privire la scopul lor, sa revizuiasca planurile in cazul in care critica aduce si sugestii acceptabile, in raport cu colegii cu privire la progresele realizate dupa ce a urmat planurile pentru o perioada de timp, si a evalua planurile de auto-proiectare utilizand criterii.

Avantajele atelierelor de creatie si expertiza curriculara?

Atelierele au fost realizate pe subiecte de gandire critica favorizand dezvoltarea atitudinii independente si de hranire a potentialului natural.

S-a tinut cont de respect reciproc, obiectivitate, empatie, si intelegere, aptitudini care vor fi apreciate de catre participanti, in special cei care au nevoie de un loc sigur pentru a testa ideile lor.

Un accent deosebit s-a pus pe dezvoltarea unei curricule specializate in toate domeniile academice, inclusiv cele extrascolare, terapeutice si de recuperare a abilitatilor ascunse si arta spectacolului.



I. Atelierul de Stiinte: Matematica, fizica, chimie si biologie



Stiintele fizice si biologice, matematica, stiinte sociale vor oferi oportunitati unice pentru proiecte in care initierea, planificarea, gandirea critica, probleme creative a problemelor, precum si luarea deciziilor pot fi dezvoltate.

Ele sunt bogate cu oportunitati de a invata despre lideri care au influentat in domenii cum ar fi guvernul si politica, stiinta şi tehnologia, cele umaniste din arte, afaceri si industrie, filozofie si religie, si stiinta de sanatate si medicina.

Elevii au invatat cum interesele lor, pasiunile, si abilitatilor se pot dezvolta in cariere. Ei pot compara contributiile altora, cu sisteme de valori in formula lor proprie. De exemplu, multi lideri au fost preocupati de saracie si de conditia umana.

(Coordonatori: Adina Tulbure si Marilena Leurzeanu)



II. Atelierul de Stiinte Umaniste si Scriere Creativa: Limba si literatura romana, limbi moderne, filosofie, psihologie, istorie si geografie



Arta limbilor de vorbire, engleza, limba si literatura romana precum si alte cursuri specifice artelor comunicarii orale si in scris au oferit oportunitati pentru viitorii lideri in potentialul de a invata, cum sa prezinte ideile in mod clar si convingator.

Pregatirea si prezentarea de discursuri, prezentari de critica, rapoarte scrise, stiri si editoriale pentru scoala si alte publicatii locale, pentru pregatirea si angajarea lor in dezbateri, ca viitori lider de conferinte si sesiuni de dezbateri, care participa la scoala si a campaniilor electorale, printre altele au fost doar cateva dintre mai multe optiuni disponibile.

Activitatile de grup au oferit sanse maxime pentru tineri de a afla cum sa ajute pe altii sa se simta importanti, utili, astfel dezvoltandu-se capacitatea de autoevaluare, acceptarea contributiilor lor, sa pastreze discutii relevante.

(Coordonatori: Dr. Mihaela Christi, Alina Popescu, Ligia Necula)



III. Atelierul de Arte: Muzica, Arte plastice, sculptura, dans



Elevii au putut invata abilitatile de lider si de a beneficia de inspiratie de la oameni talentati din trecut si din prezent, care au imbogatit noi toti, prin contributiile acestora chiar si in arta spectacolului. Lucrarile lor de creatie, tendintele initiate de acestea, precum si rezultatele durabile de eforturile lor sunt demne de studiu, la fel ca viata lor si circumstantele in care munca lor nu s-a realizat niciodata.

(Coordonatori: Doina Mesteru, Georgiana Stoian)



Programe pentru parinti, consiliere si mentoring



Educatia oferita copiilor si tinerilor trebuie sa se ridice la cele mai inalte standarde internationale in domeniu si va ajuta la dezvoltarea potentialului individual la intregul potential, atat uman cat si intelectual, inzestrandu-i cu o educatie completa, o urmarire individualizata a dezvoltarii si o evaluare permanenta a progresului personalitatii.

(Coordonatori: Ilioasa Daniela, Mirela Horumba, Ramona Paduraru)



Beneficii in functie de performanta



Cursurile de formare de formatori si de dezvoltare de curricula au continut si parti aplicative continand planuri de proiectare a programelor de gifted education in scoli publice sau private sau curricule structurate pe principiile gifted education ce vor fi integrate intr-un cos de oferte curriculare pentru scolile ce vor intra in programul gifted education in Romania.

Evaluarea participarii la cursuri s-a facut asupra planurilor de proiectare si curricule dezvoltate ca produse finale in echipa sau individual, urmand sa fie aplicate in vara anului acesta la Centrul de Vara Gifted Education, in urma careia vor fi alesi sa lucreze la acest centru 10 profesori.

Cursuri s-au finalizeaza cu diplome de specializare in gifted education recunoscuta de Consortiul Roman ai Tinerilor si Copiilor Capabili de Inalta Performanta EDUGATE.

Pentru cursantii interesati sa aprofundeze subiectele specifice gifted education se vor initia contacte cu formatorii internationali si nationali la nivel de masterat-doctorat, in vederea obtinerii unor burse de studii in acest domeniu.

(Evaluatori: Prof. Dr. Florian Colceag, Marilena Leurzeanu, Adina Tulbure)



Parteneri



Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului

Inspectoratul Scolar al Judetului Arad

Casa Corpului Didactic „ALEXANDRU GAVRA” ARAD

Asociatia Invatatorilor din Romania (Arad)



Mulţumim în mod deosebit, D-nei Inspector Şcolar General, D-na Mirela Aldescu (ISJ ARAD), D-nei Directoare a Casei Corpului Didactic, (CCD ARAD), D-nei Larisa Chitu, cât şi intregii echipe de coordonare a evenimentului pe plan local, in special : profesorilor Schillinger Monica, Adriana Ciucaş şi Călin Teuca.



Un mesaj în atenţia tuturor membrilor Educatia Excelentei (Simona Vîrvarii)



In încheierea celor trei zile de activitate au fost acordate diplome de

excelență și de participare celor 67 de cadre didactice înscrise, dar și

celor 48 de elevi care au ales ca în vacanța intersemestrială să

participe la cursuri de formare și creație.



Oferta Școlii de Iarnă, ajunsă la cea de a III-a ediție, a fost bogată,

iar atelierele s-au concentrat asupra programelor de consiliere părinți

și mentoring, asupra științelor, artelor, evaluării performanțelor

școlare și a stimulării gândirii critice la copiii înzestrați și

prevenirea abandonului școlar.



Școala de Iarnă a Educației de Excelență și-a propus să obțină

performanță, implicare, competență, mobilitate intelectuală, libertate

și chiar schimbare prin programele adresate profesorilor și elevilor,

iar la finalul activității au fost prezentate rezultatele: moment

artistic muzical, expoziție de la atelierul de pictură, dansuri și

creații literare adunate într-o interesantă revistă ce urmează să fie

tipărită cât mai curând.



Programul elaborat s-a adresat atât cadrelor didactice din învăţământul

preuniversitar, având ca finalitate conceperea şi elaborarea curriculei

pentru educaţia de excelenţă în România, pregătirea şi realizarea

planurilor personalizate pentru copiii supradotaţi, cât și elevilor.

„Sunt foarte mulțumită de evoluția Școlii de Iarnă, iar mesajele primite de la formatorii și profesorii cu care am lucrat ne-au umplut sufletul

de bucurie. Am lucrat cu adevărat ca o echipă” a precizat prof. Larisa

Chițu, director al Casei Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad.



Rezultatele obținute au fost excelente, iar accentul pus pe dezvoltarea

profesională, pe cunoștințe și abilități au făcut ca cei prezenți să se

declare mulțumiți: „A fost un moment deosebit de profesionalism, de

calitate a activităților de formare și organizare. Plec de aici cu o

mulțime de idei care se vor regăsi în activitatea mea profesională” a

spus un cadru didactic participant. Totodată și părinții au fost

mulțumiți de acest gen de activitate și chiar au sugerat ca perioada

unei Școli de acest gen să fie mai lungă pentru ca cei interesați să

aibă ocazia să aprofundeze informațiile oferite."
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one