filmeromanesti. O echipa care presteaza o munca benevola si a caror oameni isi au sediul in strainatate
 

Air France-KLM un `abonat` permanent al justitiei!

Creat 02/23/2011 20:49:29 | Ultima modificare 02/23/2011 20:50:51
Compania de aviatie civila Cityjet (cu sediul social la Swords, Dublin Irlanda), 100% o filiala a Grupului Air France-KLM[1] (creat pe 5 mai 2004, primul grup aerian mondial in domeniul NAC-Navigatia Aeriana Civila, primul transportator european de pasageri, primul transportator mondial de marfa-cargo, respectiv, printre primele grupuri aeriene mondiale furnizoare de servicii si intretinere), urmeaza sa compara din nou in fata justitiei in primul trimestru al acestui an, conform unor informatii de la TGI (Tribunalul de Inalta Instanta) Bobigny (Seine-Saint Denis, aria urbana pariziana).

PREAMBUL

Conform unor documente clasate de catre autoritatile judiciare de la Bobigny (care instrumenteaza dosarul) mai mult sau mai putin « secret de instructie », in perioada 2007-2009, OCLTI[2] (Oficiul Central de Lupta contra Munci Ilegale- Clandestine), a descoperit ca Cityjet declara in Irlanda salariatii sai traind si desfasurand activitatile lor pe teritoriul francez, in timp ce conform legislatiei aviatiei civile europene, ei ar fi trebuit sa fie declarati in Franta.
Parchetul de pe langa TGI Bobigny a ezitat un timp pentru a aduce pe Cityjet in fata justitiei, pentru ca Jean-Cyril Spinetta (Diplomat de Sciences Po-IEP si ENA, originar dintr-o familie corsicana cu convingeri politice socialiste), fost PDG-Presedinte-Director General al Companiei Air France[3] intre 1997-2008 (actualmente, Presedintele Consiliului de Administratie Air France-KLM, clasat pe locul 41 in topul celor mai bine platiti inalti functionari francezi cu 1,5 Milioane de €, anual) inainte sa fi fost inlocuit in aceasta functie cu Pierre-Henri Gourgeon (din 2009), Director General Air France, Director General Air France-KLM, acesta ar fi declarat ca salariatii companiei aeriene in cauza au fost « regularizati », ceea ce in realitate, nu s-a intamplat, decat partial !
Situatia este cu atat mai grava (preocupanta !) cu cat o alta filiala al grupului, Compania irlandeza Ryanair, a creat deja un precedent legat de aceasta infractiune, declarand 120 dintre salariatii sai care isi desfasurau activitaile lor lucrative la Marsilia (Bouche du Rhône, sudul Frantei) in Irlanda, motiv pentru care Mickael O'Leary, PDG al Companiei a anuntat oficial acum cateva zile ca se va retrage din Marsilia in acest an.
Si pentru ca nimeni nu este de neinlocuit, deja, anul trecut, joi pe 14 octombrie, intr-un comunicat al sau, Transavia, o alta filiala, tot al Grupului Air France-KLM, a anuntat prin intermediul purtatorului sau de cuvant ca are de gand sa inlocuiasca Compania Ryanair pe T2MP (Terminalul 2 al Aeroportului Marsilia-Aéroport de Marseille Provence), incepand din 22 octombrie, pe ruta Marsilia-Monastir (Tunisia).

APROFUNDAREA DOSARULUI

Conducerea Companiei aeriene Ryanair (Companie « Low cost[4] », cu cca 7.000 de salariati in lume) a hotarat sa inchida unica sa baza franceza incepand din 11 ianuarie 2011 (deschisa in 2006, cu 120 de salariati si 4 avioane pe AMP-Aeroportul Marseille Provence), datorita deschiderii unei proceduri judiciare penale contra ei pe 27 septembrie 2010, in urma unor iregularitati descoperite de catre functionarii OCLTI in privinta angajatilor sai.
Este vorba de mai multe capete de acuzare: « munca dismulata », « imprumut ilicit de mana de lucru », « munca ilicita al personalului navigant tehnic si comerciant », « prejudicierea functionarii comitetului de intreprindere in functiile de delagat al personalului, respectiv, exercitarea dreptului sindical si de functionare al CHSCT-Comitetul de Iginena, de Securitate si de Conditii de Munca ».
« Informatia judiciara » privind iregularitatile la Ryanair a fost deschisa in aprilie anul trecut, in urma unei sesizari depuse la OCLTI de catre UNAC (Uniunea Navigantilor Aviatiei Civile), SNPL (Sindicatul National al Pilotilor de Linie), precum si CRN (Casa Pensionarilor Naviganti).
Din cei aproape 8 milioane de pasageri care tranzitau AMP in 2010, cca 1,5 milioane utilizau Ryanair, ea fiind al doilea client al al Aeroportului, dupa Air France-KLM.
Cu alte cuvinte, mai exact, Ryanair esre un concurent potential al Companier Air France-KLM pe AMP !
In urma deciziei luate, Ryanair is va transfera avionale pe alte aeroporturi europene (in Spania, Italia sau Lituania), suspendand 13 din destinatiile sale : Agadir, Brest, Eindhoven, Lille, Marrakech, Nador, Nantes, Palermo, Paris, Tanger, Tenerife, Tours, Venetia.
Celelalte 10 destinatii ale sale vor fi mentinute catre : Bruxelles, Dusseldorf, Fez, Londra, Madrid, Malta, Porto, Roma, Sevilia, Valenta.
Pentru AMP, acesta decizie a inseamnat o paguba materiala considerabila !
In primul rand pentru ca este voba de concedierea a 200 de salariati (din care 120 al Ryanair), iar in al doilea rand, de o scadere a numarului de pasageri care il tranziteaza eeroportul, cu 33.000 mai putini in luna ianuare, pentru a ajunge la cca 55.000 mai putini, in lunile februarie si martie a.c.
Lichidarea bazei sale de catre Ryanair pe AMP este vazuta cat se poate de prost de catre Jacques Pfister, Presedintele CCIM (Camera de Comert si Industrie al metropolei Marsiliene care gestioneaza Aeroportul), conform caruia « intregul teritoriu metropolitan pe care traiesc peste 3 milioane locuitori, va fi destabilizat ! ».
« Informatia judiciara » privind acuzatiile contra Companiei irlandeze Ryanair a fost deschisa pe 8 aprilie 2010 la TGI Aix en Provence (aria metropolitana marsiliana), in ciuda faptului ca in cursul anului 2009 ea a contribuit cu o puternica crestere (4,9%) al traficului pe aeroport, clasandu-l pe AMP pe locul doi din acest punct de vedere din primele 100 de aeroporturi europene si creand din 2006 direct sau indirect peste 1000 de locuri de munca, reprezentand pentru aria metropolitana peste o jumate de miliard de euro, cifra de afaceri.
In ceea il priveste pe Jean-Cyril Spinetta, fostul PDG al Companiei Air France, care ar fi la originea « conflictului » pentru nerespectarea promisiunilor facute catre Fiscul francez, el a mai fost implicat si intr-un alt scandal in 2006.
Adica, intocmai cu putin timp inainte ca OCLTI sa-si lanseze ancheta sa administrativa in 2007 contra leaderului european de companie aeriana civila Air France-KLM, in fruntea caruia, pe atunci inca, se afla tot el in calitate de PDG.
Pe 18 iulie, la orele 14h15, el a fost convocat la TGI Paris (Polul Financiar) de catre JF (Judecatorul Financiar), Hervé Lourau, pentru deturnare de fonduri in cadrul societatii de securitate « Pretory », care in perioada 2001-2003, inainte de fuzionarea companiilor Air France si KLM in 2004, a asigurat paza (in zbor !) al avioanelor Companiei Air France.
Studiind « de aproape » acest dosar (motiv pentru care am fost amenintat cu moartea conform principiului mafiot : « oriunde, oricand, oricine » ! A se vedea si http://www.romanians.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1275 »), in ciuda unor capete de acuzare de o mare gravitate, pe langa « munca disimulata » ca : « spalare de bani in banda organizata », « complicitate la coruptie pasiva », « trafic de influenta », « obtinere ilicita de bunuri », avocatul sau Jean-Pierre Versini-Campinchi, a reusit sa « demonstreze » ca Spinetta, nu are absolut nimic de-a face cu cele ce justitia îi reproseaza !
Cu alte cuvinte, ca era « curat » ca lacrima, un fel de « inger » !
El afirma in biroul JF Lourau ca, personal, nu i-a intalnit niciodata pe directorii societatii “Pretory” si nici nu a fost la curent cu deturnarile lor de fonduri in stil mafiot.
Merita sa mentionam, ca odata cu lichidarea judiciara a societatii « Pretory » in 2003, in urma mai multor sesizari facute de catre « Tracfin » (Celula Anti –Delapidare din Cadrul Ministerului de Economie si Finante), Fiscul (Administratia Fiscala de Stat) si IMMEF (Inspectia Muncii din Ministerul Economiei si finantelor), a fost anihilata o intraga retea tentaculara de delapidare in care au fost implicati si o serie de fosti « oameni ai legii », printre care si Jacques Gaussens, PDG-Fondator al societatii, inculpat si el pentru « munca disimulata », « delapidare de fonduri in forma agravanta», precum si insusire de foloase necuvenite », ca de-altfel si Spinetta.
In acest dosar am aflat cu surprindere ca dupa nefericitele atentate din 11 septembrie 2001 de la New York, Compania Air France a facut appel la societatea de securitate «Pretory » pentru securizarea zborurilor avioanelor sale !
In ce masura aceasta decizie necunoscuta pasagerilor, era corecta sa nu este cu totul si cu totul altceva.
Insa, asupra multiplelor ilegalitati financiare comise de catre societatea de securitate, nu exista nici un fel de dubii.
« Pretory » a fost gasita vinovata de « miscari de fonduri suspecte » care au servit in principiu angajarilor frauduloase a unor « garzi armate » la bordul avioanelor Air France, precum si « deturnarilor unor mari sume de bani » in buzunarele unor persoane fizice tip OZN (nu toate identificate !), in valoare de aproape 11 milioane de €!
In ceea ce priveste SNPL (Sindicatul Pilotilor de Linie) al Companiei Air France-KLM, prin reprezentaii sai a declarat ca societatea de securitate « Pretory » furnizat « garzi armate » si altor companii din strainatate, Vortex si ATR.
Printre membrii acestor garzi a fost identificat si Pascal Jumel, fost politist, condamnat la 17 ani de recluziune criminala, pentru jaf armat, anchetat si el de catre Judecatorul Lourau !
In plus, in cadul anchetei s-a descoperit si faptul ca Joël Cathala, directorul de la Security Air France, fost PAF (Politist de frontiera) este la originea ilegalitatilor comise, cum el era un apropiat a lui Jacques Gaussens si ai actionarilor societatii de securitate « Pretory », fiind si martor la casatoria a doi dintre ei, Raquel Velasco si Bill Buck, astazi stabiliti in SUA.
Mai mult, am aflat ca chiar si avocata societatii « Pretory » a fost « examinata penal » inacest dosar, ea declarand in procesul ei verbal catre anchetatori ca « Air France-KLM Group », era la curent cu evenimentele « descoperite » in cadrul anchetei.
Sau ca, dupa deschiderea informatiei judiciare in 2003, peste 30 de agenti de securitate au fost cercetati in acest dosar datorita trecutului lor judiciar destul de « dubios ».
Pe atunci eram convins ca « Pretory » a fost o asociatie de raufacatori ( decazuti din drepturile politienesti), care a deturnat o mare parte din cele aproape 11 milioane de € platind personalul sau prin societati bidon (fictive) instalate intr-o tara a Paradisului fiscal (a se vedea si articolul autorului pe aceasta tematica : http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=17929:in-cautarea-unui-paradis-fiscal&catid=8:justitie&Itemid=12).
Era suspect si faptul ca o societate « anonima », necunoscuta, in materie de securitate, cum a putut intra in contact cu o mare companie de aviatie civila ca Air France-KLM, primul grup aerian mondial!
Pe atunci, conform unei « teorii » pe care am formulat-o, ar fi fost vorba de un triunghi gen « bermude », construit de catre Directorul Security al Air France, inaltul functionar de politie al frontierelor (PAF), Joël Cathala, « amic » cu Spinetta si actionarii societatii Pretory, Raquel Velasco, fosa insotitoare de bord la UTA Aviation, respectiv, Bill Buck, fost militar american, amandoi stabiliti astazi in SUA
Personal, cred ca este fostul militar Bill Buck cel care a intrevenit « oficial » pe langa Consiliul de Administratie al Companiei Air France (deci pe langa Spinetta !) pentru securizarea avioanelor sale pe ruta Paris – USA (New York, Los Angeles, Chicago, San Francisco, Dallas, etc), in urma evenimentelor de la NY pe 11 septembrie 2001!
In sfarsit, Jean-René Farthouat, Nathalie Roret, avocatii reprezentand interesele Air-France KLM, precum si Jean-Pierre Versini-Campinchi, au considerat ca punerea sub acuzare a Companiei, ca persoana morala, respectiv, a lui Spinetta, este nefondata.
In concluzie, sesizand Camera de Instrctie Criminala de pe langa TGI Paris, ei au reusit sa obtina audierea lor in calitate de « martori asistati » si nu ca « invinuiti » !
Eu personal, am considerat si consider ca «imbarcarea» unor «garzi armate» la bordul avioanelor companiilor de aviatie civila, cu scopul de a securiza zborul, ridica serioase probleme.
O ancheta facuta in legatura cu acest subiect, atat in randul personalului navigant (PNT si PNC) cat si in randul pasagerilor ne-a demonstrat ca parerile sunt impartite.
Insa, majoritatea dintre ei gandesc ca masurile actuale de securitate care sunt luate sunt « suficiente » pentru a asigura pasagerul ca va avea parte de un zbor fara « surprize teroriste ».
Pentru ca imbarcarea la bordul aeronavei a unui « arsenal militar » care insoteste « garzile armate » de securitate, poate conduce in diverse situatii la un final neasteptat, ingrijorator sau chiar la o catastrofa aeriana, in cazul in care el cade in mina unor teroristi bine organizarti, aflati la bord !
Ancheta noastra a aratat ca majoritatea pasagerilor se simt mult mai in sigurata la bordul unei aeronave, in care nu exista arme de foc (de categoria 1 si 2) sau arme albe (de categoria 3 si 4).
In schimb prezenta unor agenti de securitate, neinarmati, disimulati printre pasageri, ar fi « bine » vazuta de catre acestia!

COMENTARIUL AUTORULUI

Desigur, dupa atentatele de la 11 septembrie 2001 la New York, majoritatea companiilor de aviatie civila fac greu fata « socului » de la inceputul mileniului.
Evenimentele fiind de necrezut, inimaginabile, deceptia calatorului este fara margini, iar securitatea mijloacelor de transport aeriene este pusa serios la indoiala!
Daca companiile europene europene mari, Lufthansa (Germania), British Airways (Marea Britanie) incearca sa « reziste », cele mici, mai putin « sanatoase », Sabena (Belgia), Swissair (Elvetia) AOM (Air Outremer), respectiv, Air Liberté (Franta), dispar din nomenclatorul liniilor aeriene.
Altele, de dimensiuni « medii », Alitalia (Italia), Iberia (Spania) « dau din aripi » sa supravietuiasca.
Exista insa si companii care fara sa fi intampinat dificultati si fara sa fi fost nici mici, « fuzioneaza » pentru a putea crearea unor companii gigant, devenid leaderi in domeniul transportului aerian.
Este si cazul companiilor Air France (Franta) companie mare si KLM (Olanda), companie de dimensiuni medii !
Astfel, in deceniul care a trecut se dezlantuie intre marile companii si cele gigant compuse din aliante ale lor (printre care primele, cele mai mari sunt : Star Aliance, Skyteam si Oneworld, a se vedea si nota [1] la articolul http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21279:lbagajistii-haiducir-de-pe-charles-de-gaulle-&catid=4:anchete&Itemid=9) o lupta fara scrupule, « pe viata si pe moarte », nu atat pentru supravietuire cat, mai ales, pentru realiazarea de profituri importante!
Iar cele medii si mici care au supravietuit intra in « conflict de interese » cu Companiile « Low cost[4]» lansate pentru prima oara de catre Compania americana Southwest Airlines NYSE : LUV (code AITA : WN ; code OACI : SWA), creata la Dallas pe 18 iunie 1971, de catre Rollin King et Herb Kelleher.
Cu ocazia ultimului lor « recensamant » din 2004 existau pe lista transoprtatorilor aerieni « low cost » 106 companii din are 56 erau europene.
In ceea ce priveste Compania Low-cost Ryanair, un concurent al grupului Air France-KLM pe AMP-Marsilia, mai mult ca sigur, trebuia « eliminat » cu orice pret.
Pentru ca Air France - KLM este un grup leader mondial care nu iarta, un grup leader mondial care striveste tot in jurul lui si nu se lasa impresionat de catre victimele pe care le lasa in urma pe piata de competenta, dominata, de peste un deceniu, de catre legea junglei!
Pentru ca Grupul Air France-KLM, compania mea favorita (cu care zbor in peste 95% din cazuri, in medie de ori pe luna), utilizeaza orice mijloc pentru a distruge, legal sau ilegal, direct sau indirect, un concurent potential.
In sfarsit, in ceea ce priveste legislatia europeana privind NAC, exista o serie de intrepretari care pot da nastere la confuzii, motiv pentru care Ryanair a contestat decretul din 21 noiembrie 2006 conform caruia, companiiile aeriene straine (europene) instalate in Franta ar trebui sa respecte legislatia franceza in ceea ce priveste cotizatiile salariale si patronale aplicabile institutiilor franceze, inca din 2007 atat la Consiliul de Stat cat si la CEDH (Curtea Europeana a Drepturilor Omului).
Aceasta contestatie nu a condus insa la niciun rezultat, cum era si de asteptat, ca de-altfel nici contestatia privind expulzarea (intoarcerea « voluntara » !) a rromilor din Franta in Romania. (A se vedea si articolul autorului « Eurosatra. Partea III : http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=17462:eurosatra-iii&catid=6:social&Itemid=10 »).
Faptul insa ca marile companii fac « jocul » pe piata transportului aerian de pasageri, folosind orice fel de mijloace, rezulta si din inculparea a douasprezece companii aeriene si amendarea lor colectiva pe 9 noiembrie anul trecut de catre CE (Comisia Europeana) cu 799 de milioane de €, pentru « intelegere ilicita (acord ilicit » intre decembrie 1999 – februarie 2006, Comisarul Europeean al Concurentei, Joaquin Almunia, afirmand ca el « nu tolereaza si nu va tolera nici in viitor asa ceva » !
Este vorba desigur de « cartelul » european al companiilor aeriene format din: Air France-KLM (Franta; 339,6 milioane de € cu Martinair, inclus), British Airways (Marea Britanie ; 104 milioane de €), CargoLux (Luxemburg ; 79,9 milioane de €), SAS (Scandinavian Airlines System, Danemarca-Norvegia-Suedia ; 70,2 milioane de €), dar si al celor ne-europene : Singapore Airlines (Singapore, 74,8 millioane de €), Cathay Pacific Airways Limited (Hong Kong, China ; 57 milioane de €), Japan Airlines (Japonia ; 35,7 milioane de €), respectiv, Air Canada (Canada ; 21 milioane de €).
Evident, Air France-KLM si SAS au facut recurs la aceasta condamnare, considerand, nu ca ar exista un « cartel » in privinta intelegerii ilicite, ci pentru ca amenzile le considera « disproportionate »!
Din contra, unul dintre membri fideli al cartelului, Lufthansa (Germania) a scapat de aceasta amenda, beneficiind de « imunitate », ca de-altfel si filiala sa Swis (Elvetia), cum ea a furnizat o serie de « informatii importante » Comisiei Europene legata de ancheta pe care aceasta a dezlantuit-o in perioada 1999-2006.
Nici in materie de transport de marfa (cargo), in ceea ce priveste Air France-KLM, situatia grupului nu este mai buna !
In urma perchezitiilor efectuate in februarie 2006, in paralel atat in Europa cat si in SUA, Justitia americana, cu acordul Comisiei Europene a sanctionat in 2008 patru companii cu o amenda penala colectiva de 504 milioane de $US, din care 350 de milioane de $US revenind Companiei Air France-KLM.
________________________________________________________
[1]Air France-KLM Group este o alianta de transport aerian franco-olandez, (primul grup aerian mondial), creat pe 5 mai 2004, prin cumpararea actiunilor KLM (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, litt., Compania de Aviatie Regala, infiintata in 1919) de catre Compania nationala franceza Air France (infiintata in 1933). Grupul este o Societate tip SA (Anomima pe actiuni, din care Statul francez detine 15,7%), cu sediul social la Tremblay en France (Aeroportul Roissy-Charles de Gaulle, regiunea urbana pariziana) avand ca filiale : Brit Air (100%, Franta), Régional (100%, Franta), Servair (100%, Franta), CityJet (100%, Irlanda), Transavia Airlines (100%, Olanda), KLM Cityhopper (100%, Olanda), Martinair (100%, Olanda), VLM Airlines (100%, Belgia), Air Ivoire (30%), Kenya Airways (26%), noua Alitalia (Air One, Volare Web, 25% din 2009), Airlinair (19,5%, Franta), CCM Airlines (12%, Franta), Air Thaiti (7%, Franta), Air Mauritiius (4,89%), Royal Air Maroc (3%), Air Caledonie (2%, Franta) cu 110.878 de salariati (din care 17.670 Personal Navigant Tehnic-PNT si Comercial-PNC) si o capitalizare de 3.607,13 Md €, respectiv, o cifra de afaceri de 25 Md €, avand ca Director general pe Pierre-Henri Gourgeon. Specializat in transportul de pasageri si de marfa, respectiv, servicii de intretinere aeronautica, membru-fondator al aliantei Skyteam (a se vedea si nota [1] din articolul autorului : http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=21279:lbagajistii-haiducir-de-pe-charles-de-gaulle-&catid=4:anchete&Itemid=9), Air France-KLM, este primul transportator aerian european (80% din cifra de afaceri, 75 de milioane de pasageri transportati), leader mondial in transport de marfuri si unul dintre primele grupuri mondiale prestatoare de servicii de intretinere aeronautica, dispunand de o flota cu 635 de avioane (din care 216 pentru flota regionala-scurt curier ; 197 mediu-curier, sub 5 ore de zbor ; 163 lung-curier, peste 5 ore de zbor ; 9 avioane Cargo ; restul alte tipuri) deservind 250 de destinatii in 105 tari (118 lung-curier si 119 mediu-curier) dintre care: 42% in Europa, 17% in Asia, 15% in America de Nord, 13% in Africa si Orientul Mijlociu, 7% in America Latina (Centrala si de Sud) si 6% in Caraibe si Oceanul Indian. Repartitia capitalului grupului pe nationalitati este urmatoarea : Franta (58,7%), SUA (13%), Marea Britanie (10,9%), Belgia (3,5%), Olanda (3,2%), Luxemburg (2,9%), alte nationalitati (7,8%). Consiliul de Administratie al grupului Air France-KLM este format din : Jean-Cyril Spinetta (IEP-Sciences Po, ENA-Scoala Nationala de Administratie ; Presedinte Air France-KLM, Presedinte Air France), Pierre-Henri Gourgeon (X-Polytechnique, ENSAE-Scoala Nationala Superioara al Aviatiei si Spatiului, CalTech, Pilot de Vanatoare ; Director General Air France-KLM, Director General Air France), Leo M. van Wijk (Master Stiinte Economice ; Vicepresedinte Air France-KLM), Patricia Barbizet (ESCP-Scoala Superioara de Comert Paris ; Administrator Independent, numit de catre Adunarea Generala), Brono Bezard (X-Polytechnique, ENA ; Administrator reprezentand Statul francez), Frederik Bolkestein (Licentiat in Drept-Univeritatea din Leida, Administrator Independent), Jean-Francois Dehecq (ENSAM-Scoala Nationala Superioara de Arte si Meserii ; Administrator Independent), Jean-Marc Espalioux (IEP-Sciences Po, ENA ; Administrator Independent), Claude Gressier (IEP-Sciences Po, X-Polytechique, Ponts et Cahussées ; Administrator reprezentand Statul francez), Philippe Josse (IEP-Sciences PO, ENA ; Administrator reprezentand Statul francez), Cornelis J. A. van Lede (Licentiat in Drept-Universitatea din Leida, INSEAD Paris-Fontainebleau ; Administrator Salariat, numit de catra Adunarea Generala, reprezentand actionarii, salariatii, Personalul Navigant Tehnic), Didier Le Chaton (ENAC-Scoala Nationala a Aviatiei Civile ; Administrator Salariat, numit de catra Adunarea Generala, reprezentand actionarii, salariatii, Personalul Navigant Tehnic), Christian Magne (HEC-Scoala de Inalte Studii Comerciale ; Administrator Salariat, numit de catra Adunarea Generala, reprezentand actionarii, salariatii, Personalul Navigant Comercial), Floris A. Maljers (MBA-Universitatea din Amsterdam ; Administrator Independent), Pierre Richard (X-Polytechnique ; Administrator Independent).

[2]Oficiul Central de Lupta contra Muncii Ilegale (OCLTI), este un serviciu al GN (Jandarmeriei Nationale Franceze) creat prin decretul n°2005-455 pe 12 mai 2005, avand ca obiect de activitate lupta contra muncii ilegale, precum si contra fraudelor comise privind prestatiile sociale. Ca si OCLDI (creat prin decretul no 2004-611 din 24 iunie 2004 ; a se vedea si articolul autorului pe aceasta tematica : http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=7&limitstart=44), respectiv, OCLASEP (Oficiul Central de Lupta contra Distrugerii Mediului Inconjurator si a Sanatatii Publice, creat prin decretul no 2004-612 din 24 iunie 2004), OCLTI, care coopereaza cu DNLF (Delegatia Nationala de Lupta contra Fraudelor), apartine Subdirectiei Politiei Judiciare al DGGN (Directia Generala a Jandarmeriei Nationale, creat in 1920 in cadrul Ministerului de Razboi sub numele de DGN : Directia Jandarmeriei Nationale, devenita Directia Jandarmeriei si Justitiei Militare din 1973, iar ulterior, DGGN in 1981) cu sediul general la Paris. Din 2009 prin decretul no 2009-1631 din 23 decembrie este integrata in Administratia Centrala a Ministerului de Interne si este foarte probabil ca va trece in subordina DGPN-Directia Generala a Politiei Nationale. Doua servicii se afla simultan sub directia DGGN si DGPN : Directia Cooperarii Internationale (DCI) si Serviciul Tehnologiilor si al Sistemelor de Informatie si de Securitate Interioara (STSI).

[3]Air France (cod AITA : AF ; cod OACI : AFR), cu 103.050 salariati in lume (din care 72% personal la sol ; 4.310 PNT-Personal Navigant Tehnic ; 14.650 PNC-Personal Navigant Comercial) si 50 de milioane de pasageri transportati anual (cu 1.800 de zboruri cotidiene), membru-fondator al Aliantei Skyteam in 2000 (cu Delta Air Lines, Aeromexico, Korean Air), aflata in posesia certificatelor IOSA (IATA Operational and Safety Audit) al IATA (Asociata Internationala al Transportului Aerian)[5], este o Companie Nationala franceza infiintata pe 30 august 1933 cu sediul social in Tremblay en France (Aeroportul Paris-Roissy-Charles de Gaulle, regiunea urbana pariziana, pe o suprafata de cca 130.000 m2), cu alte sedii pe Aeroporturile Paris-Orly si Lyon-Saint Exupéry. Cu o flota (de varsta medie 9,9 ani) care numara 417 de avione (145 mediu-curier, sub 5 ore de zbor ; 154 destinate flotei regionale-scurt curier; 104 lung-curier, peste 5 ore de zbor ; 8 aparate cargo, altele) catre 190 de destinatii (in 100 de tari), impreuna cu filialele sale Air France Consulting (Quali-audit), BlueLink, BritAir, CityJet, Servair, CRMA (Societatea de Constructie si Reparatie de Material Aeronautic), Transavia France, Sodexi, Régional Companie Aérienne Européenne, Air France (transportator aerian de pasegeri, de marfuri si intretinere aeronautica), are o cifra de afaceri de cca 26 de miliarde de €, avandu-l ca Director General pe Pierre-Henri Gourgeon (X-Polytechnique, ENSAE, CalTech, Pilot de Vanatoare). Consiliul de Administratie al Companiei aeriene AF este compus din 18 administratori : 6 executivi, 5 independenti, unul reprezentand Statul francez si 6 reprezentand interesele salariatilor (unul PNT-Personalul Navigant Tehnic, unul PNC-Personalul Navigant Comercial si 4 alte tipuri de salariati), avandu-l ca Presedinte pe Jean-Cyril Spinetta. Comitetul executiv este compus din 13 membri, avandu-l ca Presedinte pe Pierre-Henri Gourgeron. Principalii concurenti al Companiei Air France-KLM (fondatoare Alianta SkyTeam), leader mondial in transport aerian sunt: Lufthansa (Germania, fondator Star Aliance, locul doi), respectiv, pe British Airways (Marea Britanie, fondatoare Alianta Oneworld, locul trei). Compania Air France a fost declarata in 2006 de catre AEA (Association of European Airlines) una dintre cele mai paguboase 7 companii privind pierderea bagajelor de cala, cu mult peste media de 15,7 bagaje ratacite pentru 1000 de pasageri stabilita pentru cele mai mari 24 de companii aeriene. Compania Air France a cunoscut si accidente grave (catastrofe) dupa 1946. Iata cele mai semnificative in ordinea lor cronologica : 14 martie 1947, un Douglas DC-3 care facea legatura intre Paris-Marsilia cu escala la Lyon se prebuseste in munti (Alpii francezi) la 1.800m facand 23 de victime (3 membri de echipaj si 20 de pasageri) ; 28 octombrie 1949, un Lockheed Constellation [F-BAZN] care asigura legatura Paris-NY se prabuseste in muntii insulei São Miguel (Açores, grup de insule portugheze in Oceanul Atlantic la cca 1.500 km vest de Lisabona) facand 48 de victime (printre care si Marcel Cerdan-campion francez de box, supranumit si « bombardierul marocan », respectiv, Ginette Neveu-celebru violinist francez care a studiat cu George Enescu), niciun supravietuitor ; 1 septembrie 1953, zborul n°178 Air France, un Lockheed L-749 Constellation [F-BAZZ] pe ruta Paris-Saigon cu escala la Nisa se prabuseste in Muntii Cimet (Alpes de Haute Provence) facand 42 de victime, niciun supravietuitor ; 24 decembrie 1958, un Lockheed Constellation se prabuseste inainte de aterizare la Viena (Austria). Toti pasagerii (2Cool, precum si 6 membri ai echipajului vor fi salvati. Niciun mort ; 29 august 1960, zborul n°343 Air France se prabuseste langa Dakar (Senegal), 63 de morti, niciun supravietuitor, cauzele catastrofei nu au fost elucidate ; 10 mai 1961, zborul n°406 Air France, un Lockheed L-1649A Starliner [F-BHBM] pe ruta Brazzaville-Paris se prabuseste in Libia in desertul Sahara. 78 morti, niciun supravietuitor ; 12 septembrie 1961, un SE 210 Caravelle III [F-BJTB] al Air France, se prabuseste langa Rabat (Maroc) cu 77 pasageri la bord, niciun supravietuitor ; 3 iunie 1962, zborul n°159 Air France cu destinatia NY se prabuseste dupa decolare pe Aeroportul Paris-Orly ca urmare a mai multor defectiuni tehnice al aparatului, un Boeing 707-328 [F-BHSM]. Din cei 132 de pasager la bord, numai doi au supravietuit ; 22 iunie 1962, zborul n°117 Air France, un Boeing 707-328 [F-BHST], se prabuseste langa Aeroportul Pointe-à-Pitre (Guadeloupe-Departament Outre Mer-DOM, Franta ne-metropolitana) ca urmare a mai multor defectiuni ale instrumentelor de bord, al radar-ului, dar si datorita timpului nefavorabil navigatiei aeriene. Toti cei 113 persoane aflate la bord au murit ; 6 martie 1968, zborul n°212 Air France, un Boeing 707-328C [F-BLCJ], se prabuseste la Pointe-à-Pitre (Guadeloupe) langa vulcanul « la Soufrière » din cauza unei erori de pilotaj facand 63 de morti. Niciun supravietuitor ; 11 septembrie 1968, zborul n°1611 Air France, SE-210 Caravelle III [F-BOHB] se prabuseste langa Nisa facand 95 de victime ; 4 decembrie 1969, un Boeing 707-328C [F-BHSZ], zborul n°212 Air France in directia Pointe-à-Pitre (Guadeloupe), se prabuseste in mare dupa decolare de pe Aeroportul din Caracas (Venezuela) provocand moartea celor 62 de persoane aflate la bord ; 26 iunie 1988, zborul n°296 Air France, un Airbus A320-111 [F-GFKC], care zbura la mica altitudine si viteza redusa, se prabuseste in padurea de la capatul pistei, cu ocazia unei demonstratii aeriene la Habsheim (regiunea urbana Mulhouse, Alsacia, Franta) facand 3 morti, 133 de persoane au supravietuit ; 12 septembrie 1993, zborul 072 Air France, un Boeing 747-428 [F-GITA], care facea legatura intre Paris si Tahiti, iese de pe pista la aterizare in timpul noptii pe Aeroportul Papeete-Faa'a si o parte a lui se scufunda in mare. Niciun ranit. Avionul va fi reparat la fata locului si va intra din nou functional trei luni mai tarziu ; 26 decembrie 1994, luarea de ostatici intr-un Airbus A300B2-1C [F-GBEC] al zborului n°8969 Air France pe Aeroprtul Marseille-Provence (AMP) de catre GIA (Grupul Islamist Armat) din Algeria. La interventia GIGN (Grupul de interventie de elita al Jandarmeriei Nationale) cei patru teroristi sunt ucis in avion si ostaticii eliberati (a se vedea si nota [2] din articolul autorului « Legitima aparare sau Executie » in care este prezentat GIGN : http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=19295:legitima-aparare-sau-executie-&catid=4:anchete&Itemid=9); 25 iulie 2000, zborul n°4590 Air France, Concorde-ul [F-BTSC], se prabuseste pe un hotel din Gonesse (regiunea urbana pariziana) dupa decolarea sa de pe Aeroportul Paris-Roissy (Charles de Gaulle). Un alt avion, un McDonnell Douglas DC-10-30, apartinand Companiei aeriene americane Continental Airlines pierde cu cateva minute mai devreme, la decolare, o piesa metalica care perforeaza Concorde-ului unul dintre cele 9 rezervoare cu combustibil, in urma caruia acesta din urma ia foc. Toti cei 109 persoane aflate la bordul avionului si inca 4 persoane aflate la sol, in preajma hotelului, sunt ucisi (a se vedea si articolele autorului legat de acest eveniment : « AF4590 Concorde F-BTSC. Misterioasa prabusire, http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=17168:af4590-concorde-f-btsc-misterioasa-prabusire&catid=4:anchete&Itemid=9 »; “AF4590 Concorde F-BTSC. Procesul. http://www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=17639:af4590-concorde-f-btsc-misterioasa-prabusire-procesul&catid=4:anchete&Itemid=9 ») ; 2 august 2005, zborul n°358 Air France, un Airbus A340-313X [F-GLZQ] iese de pe pista pe Aeroportul International Toronto-Pearson din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile (datorata unei erori de apreciere din partea pilotilor a distantei de franare in conditii meteo speciale). Cei 297 de pasageri (din care 43 raniti usor), precum si cei 12 membri al echipajului au fost evacuati cu putin timp inainte ca avionul sa se inflameze (sa ia foc); 1 iunie 2009, un Airbus A330-203 [F-GZCP] al zborului n°447 Air France pe ruta Rio de Janeiro (Brazilia)-Paris, se prabuseste in Oceanul Atlantic dupa mai multe ore de zbor fara sa fi fost cunoscute cauzele catastrofei (nici macar astazi !). Este cel mai misterios si cel mai ucigas accident aviatic al Companiei Air France, fiind dat ca in aceasta catastrofa 228 de persoane si-au pierdut viata.

[4]Low cost este un « model economic » utilizat atat in domeniul transportului aerian cat si in alte sectoare de activitate ca industria hoteliera, industria automobilului, in domeniul comunicatiilor, in domeniul serviciilor (coafura, alimentatie, servicii lingvistice, etc.), el avand ca scop, in general, reducerea semnificativa ale costurilor in raport cu alte oferte existente pe piata de desfacere! In domeniul transportului aerian este vorba de reducerea preturilor biletelor de calatorie. Conceptul a fost introdus de catre Compania Southwest Airlines (SUA) in 1971. In noiembrie cu ocazia ultimului « recensamant » al Companiilor aeriene « low cost », existau 106 in lume, din care 56 in Europa. Iata o lista a lor: Africa (Maroc: Maroc Atlas Blue, Jet4you, Air Arabia Maroc; Egipt: Flash Airlines, disparuta; Africa de Sud : 1time, Kulula.com; Kenya : Fly540; Senegal : Point air; Tunisia : Transavia, Nouvelair Tunisie, Karthago Airlines); America (Brazilia : Gol; Canada : Canjet, Westjet; Columbia : EasyFly; SUA : AirTran Airways, Allegiant Air, Frontier Airlines, Interstate Jet, JetBlue Airways, Midwest Airlines, Southwest Airlines, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, USA 3000 Airlines, Virgin America; Mexic : Click Mexicana, disparuta); Asia si Pacific (Australia : Fairline, Jetstar Airways, Pacific Blue, Virgin Blue, tiger airways; China : Spring Airlines, United Eagle Airlines, Juneyao Airlines, Okay Airways, Lucky Air, Shenzhen Airlines, Deer Jet, Kunpeng Airlines, Chang An Airlines; Emiratele Arabe Unite (EAU) : Air Arabia flyDubai; Hong Kong : Hong Kong Airlines, Hong Kong Express; India : Kingfisher Airlines, GoAir, SpiceJet, Paramount Airways, IndiGo, Air India Express; Indonezia : Citilink, Lion Air; Japonia : Skymark Airlines, Skynet Asia Airways; Macao : Viva Macau; Malaezia : Air Asia; Noua Zeelanda : Freedom Air, Origin Pacific Airways; Pakistan : Aero Asia, Air Blue; Filipine : Cebu Air Pacific; Singapore : Tiger Airways, Valuair; Tailanda : Bangkok Airways, Nok Air, One-Two Go; Viêt Nam : Jetstar; Europa (Germania : Air Berlin, Condor, Germania Express, German Wings, Groupe TUIfly et LTU International Airways; Austria : Intersky, Niki; Belgia : Jetairfly; Bulgaria : Flybexx ou Bexx Air; Danemarca : Cimber Air, MyTravel Airways, Snowflake Airlines; Spania : Air Europa, Clickair, Vueling Airlines; Finlanda : Air Finland; Franta : Transavia.com France, XL Airways France; Grecia : Hellas Jet ; Ungaria : Wizzair ; Irlanda : Aer Arann, Ryanair; Islanda : Iceland Express ; Italia : Eagles Airlines, Blu-Express, Wind Jet ; Norvegia : Norwegian Air Shuttle ; Olanda : Corendon, Transavia, V Bird ; Republica Ceha : Smart Wings ; Romania : Blue Air, Carpatair ; Regatul Unit al Marii Britaniei (fara Scotia) : Air Southwest, Backpackers Xpress, Flybe, easyJet, Jet 2, Monarch Airlines, MyTravel Lite, BMI baby, et Thomsonfly ; Rusia : SkyExpress ; Suedia : Fly Nordic, Golden Air, Scand Jet, Skyways, Snalskjutsen, Stockholms Planet, Sverigeflyg, Swedline ; Elvetia : EasyJet Switzerland, Helvetic Airways, Flybaboo, Hello Airlines ; Turcia : Onur Air, AnadoluJet.

Nota. Exista companii aeriene care nu au in dotare nici aparate (avioane) si nici linii aeriene, insa care organizeaza zboruri catre diverse destinatii cu alte mijloace, in principiu in colaborare cu zborurile de tip “charter”. Ele se numesc « virtuale » (VA-Virtual Aerline) si au ca obiectiv simularea unei veritabile companii aeriene, cu zboruri regulate catre destinatii precise, cu respectul procedurilor reale al aviatiei civile. Cum insa, reglementarea europeana prevede ca o companie aeriana trebuie sa aiba la dispozitie cel putin un aparat de zbor, in proprietate sau in locatie [reglementarea 2407(92)], in Europa este interzisa crearea unei companii aeriene virtuale.

[5] AITA-Asociatia Internationala al Transportului Aerian (International Air Transport Association) este o organizatie comerciala internationala al societatilor de transport aerian (cca 93% din traficul mondial) creata la Havana (Cuba) in aprilie 1945, avand sediul general la Montreal (Tour de la Bourse, Québec, Canada) si Director general (din 2002) pe Giovanni Bisignani (Italia). Activitatea principala al IATA (care acorda coduri cu trei litere aeroporturilor si cu doua litere companiilor aeriene) este simplificarea tehnicilor si metodelor de facturare intre companiile aeriene, precum si a agentilor de voiaj. Acelasi sistem de coduri este folosit si de catre ICAO (Organizatia Aviatiei Civile Internationale, cu sediul tot la Montreal), numai ca ea acorda coduri cu trei litere companiilor aeriene si cu patru, aeroporturilor. IATA Operational and Safety Audit (IOSA), creata in 2003 de catre IATA, este prima norma mondiala pentru verificarea securitatii procedurilor de exploatare al transportatorilor aeriani. Companiile sunt inscrise in registrul IOSA pentru o durata de 2 ani in urma unui control efectuat de catre un organism acreditat de catre IATA. Normele de verificare au fost elaborate in colaaborare cu autoritatile reglementare: FAA (Federal Aviation Administration, SUA) ; ACASA (Australia’s Civil Aviation Safety Authority, Australia), TC (Transport Canada), respectiv JAA (Joint Aviation Authorities).
In sfarsit, iata si lista celor 249 companii aeriene (in ordine alfabatica) membre (agreate de catre) AITA (IATA): Adria Airways, Aegean Airlines S.A, Aer Lingus, Aero Asia, Aero California, Aeroflot, Russian Airlines, Aerolineas Argentinas, Aeromexico, Aeromexpress, Aeropostal Alas de Venezuela C.A, Aerosvit Airlines, Afriqiyah Airways, Air Algérie, Air Astana, Air Austral, Air Baltic, Air Berlin, Air Bosna, Air Botswana, Air Canada, Air Caraïbes, Air China, Air Contractors, Air Corsica remplace CCM Airlines depuis Octobre 2010, Air Europa, Air France, Air Jamaica, Air Koryo, Air Luxor, Air Macau, Air Madagascar, Air Malawi, Air Malta, Air Marshall Islands, Air Mauritius, Air Moldova, Air Namibia, Air New Zealand, Air Niugini, Air Nostrum, Air One, Air Pacific, Air Sahara, Air Sénégal International, Air Seychelles, Air Tahiti, Air Tahiti Nui, Air Tanzania, Air Vanuatu, Air Zimbabwe, Aircalin, Air India, Ajet Aviation, Alaska Airlines, Albanian Airlines, Alitalia, All Nippon Airways ANA, Aloha Airlines, Alpi Eagles, America West Airlines, American Airlines, Angola Airlines TAAG, Ariana Afghan Airlines, Arkia Israeli Airlines, Armavia Airlines, Asiana Airlines, ATA (America Trans Air) Airlines, Atlas Air, AtlasJet Airways Austral, Austrian Airlines, Avianca Aerovias Nacionales de Colombia S.A, Aviateca, Azerbaijan Airlines, Bangkok Airways, Belavia Belarussian Airlines, Bellview Airlines (Nigéria), Biman, Bangladesh Airlines, Binter Canarias (Espagne), Blue1, Blue Panorama Airlines (Italie), Blue Wings, bmi British Midland, British Airways, C.A.L Cargo Airlines, Cameroon Airlines, Cargojet Airways, Cargolux S.A, Carpatair, Caspian Airlines, Cathay Pacific [[CCM Airlines -> Octobre 2010 Air Corsica]], China Airlines, China Cargo Airlines, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Cimber Air, Cirrus Airlines, Cityjet, Comair Inc., Continental Airlines Continental Micronesia, Copa Airlines Compania Panamena de Aviacion S.A, Corsairfly, Croatia Airlines, Cubana de Aviacion, Cyprus Airways, CSA Czech Airlines ČSA, Delta Air Lines, Fly DBA, Denim Air, DHL Air Ltd, DHL International E.C, Dragonair, Egyptair, El Al Israel Airlines, Emirates Estonian Air, Ethiopian Airlines, Etihad Airways, European Air Express, European Air Transport, Eurowings, EVA Air, Far Eastern Air Transport, Federal Express Fedex, Finnair, Flybe, FlyLAL, Garuda International, GB Airways, Gulf Air, Hahn Air Lines, Hainan Airlines, Hapagfly, Hellas Jet, Hemus Air, Iberia, Icelandair, Indian Airlines, Inter Air, Iran Air, Iran Aseman Airlines, Iraqi Airways, Israir, JALways, Japan Airlines JAL, Jat Airways, Jet Airways, Jordan Aviation, Kenya Airways, Kish Air, Kitty Hawk, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, Kuwait Airways, Kosova Airlines, Lloyd Aéreo Boliviano LAB, Lacsa Lineas Aéreas Costarricenses S.A, LAM Linhas Aéreas de Moçambique, LAN Chile, Lan Argentina, Lan Chile Cargo, LAN Ecuador, Lan Peru, Lauda Air Lauda Air Luftfahrt Aktiengesellschaft, Libyan Arab Airlines, Lineas Aereas Azteca, LOT Polish Airlines, LTU, Lufthansa, Lufthansa Cargo, Lufthansa CityLine Luxair, Société Luxembourgeoise de navigation aérienne, Macedonian Airlines, Mahan Air, Malaysia Airlines, Malév Hungarian Airlines, Malmö Aviation AB, Middle East Airlines, MEA Meridiana, Mexicana de Aviacion, MIAT Mongolian Airlines, Montenegro Airlines, Nationwide Airlines, Nippon Cargo Airlines, Northwest Airlines, Olympic Airways, Oman Air, PAL Philippine Airlines Inc., Palestinian Airlines, Portugalia PGA, PIA Pakistan International Airlines, Pluna Pluna Lineas Aéreas Uruguayas Sociedad, Qantas, Qatar Airways, Rossiya Russian Airlines, Royal Air Maroc, Royal Brunei Airlines, Royal Jordanian, Rwandair Express, SA Airlink, South African Airways SAA, Safair, Samara Airlines, Scandinavian Airlines System SAS, SAS Braathens, SATA Air Açores, Saudi Arabian Airlines, Shandong Airlines, Shanghai Airlines, Shenzhen Airways, Siberia Airlines, Sichuan Airlines, Silkair, Singapore Airlines, Singapore Airlines Cargo, Skyways, SN Brussels Airlines, Solomon Airlines, Spanair, SriLankan Airlines, Sudan Airways, Surinam Airways, Swiss, Syrianair, TACA, TAM Linhas Aéreas, TAP Air Portugal, Tarom S.A, Tassili Airlines, Thai Airways, Transaero Airlines, Turkish Airlines, TNT Airways S.A, Transasia Airways, Tunis Air, Turkmenistan Airlines, TACV, Ukraine International Airlines, United Airlines, UPS Airlines, US Airways, Varig, Varig Log, Vietnam Airlines, Virgin Atlantic, Virgin Nigeria, Vladivostok, Volga-Dnepr Airline, Wideroe, Xiamen Airlines, Yemenia Yemen Airways, Zambian Airways."
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one